Heel veel onvergetelijke herinneringen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Wessel Groot - WaarBenJij.nu Heel veel onvergetelijke herinneringen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Wessel Groot - WaarBenJij.nu

Heel veel onvergetelijke herinneringen

Door: Wessel

Blijf op de hoogte en volg Wessel

20 Oktober 2013 | Canada, Toronto

Hee guys,
Daar ben ik dan weer met een update, iets langer deze keer dan jullie van mij gewend zijn.
De weken na het prachtige whale watching zijn erg druk qua school. Ik heb letterlijk enkele nachten overgeslagen om papers tot een goed einde te kunnen brengen. Dit is gelukt en de eerste resultaten stromen zo langzamerhand binnen. Tevens heb ik druk gestudeerd voor twee midterms: soort tussentijdse toets/deelexamen waarin jouw kennis van een deel van het tot dusverre besproken materiaal wordt getoetst. Verder worden discussion groups hier erg vaak toegepast, een deel van je academische capaciteiten, wordt hier beschouwd, is het duidelijk kunnen articuleren van je mening. In deze sessies word je kritisch beoordeeld op je input en de kwaliteit van je input aan de discussie.
Deze drukte heeft mij er niet van weerhouden elk weekend uitgebreid te vieren: feestjes; represent your country;, verjaardagen; avondje pubbin’/ clubbin’ of ‘gewoon’ typisch Amerikaanse huisfeesten zijn de bezigheden tijdens mijn weekenden. Ik kan wel vaststellen dat ik nu echt thuis ben en me thuis voel in Ottawa. Wanneer ik op mijn donderdagavond voor het diner naar een vriendin loop, door de hippe en veelal door studenten bewoonde Sandy Hill, en ik onderweg drie bekenden tegenkom is dat maar weer eens een bewijs. Daarnaast ben ik ook volledig ingeburgerd in de Canadese (drink)cultuur nu ik het officiële ‘beerpong’ heb leren spelen. Verder heb ik mijn eerste ‘Football’ wedstrijd bezocht. Juist, American football dus. Mijn universiteit speelde thuis de panda game (derby) tegen Carleton University (de andere grote universiteit uit de stad). Eindstand 35-10, door 4 uur lang fanatiek aan te moedigen hebben wij, met zo’n 8 duizend mede- studenten, onze uni naar de overwinning geholpen.
Het is hier net zoals in Nederland heb ik vernomen, inmiddels herfst. Daar denkt de gemiddelde Nederlander wellicht niet zo positief over, maar in Canada is het prachtig. De kleuren van de bomen variëren van groen tot rood en letterlijk alles wat er tussenin zit. Herfst, betekend ook fall break / reading week. De woensdag en vrijdag hiervoor moest ik nog ‘even’ twee midterms afwerken en dat terwijl mijn compagnon Ron en mijn broer Tijmen woensdag avond aankwamen. Vanaf minuut één was het gezellig. Deze eerste avond bezochten wij een lokale kroeg, de dag erna hebben wij de stad bezocht, alle mooie plekjes opgezocht en de typisch Canadese beavertale gegeten. Vrijdag begon het dan... Na mijn laatste midterm, chillen in het park, vertrokken we ‘s avonds naar Toronto! Ons hostel zat downtown, dus de rit over de snelweg de stad in was al een lust voor het oog. De volgende dag was Canada’s Wonderland aan de beurt. Het typisch, Noord-Amerikaanse pretpark had veel te bieden, dan moet je denken aan héél veel achtbanen. De leukste was nog wel de Leviathan, een bijna 100 meter hoog ‘monster’ die met een snelheid van 150 kilometer per uur, 88° naar beneden raast. Wij stonden toen wij eruit kwamen allemaal zo te trillen en stijf van de adrenaline dat de volgende drie achtbanen aanvoelden als saaie hobbelige autoritjes. Het was een onwijs gave dag. De volgende dagen hebben wij zo ongeveer alle bezienswaardigheden van de stad bezocht. Een aantal internationale vrienden kwamen over uit Ottawa en samen met hen hebben wij de CN Tower bezocht. In twee woorden: WOW; hoog. Met onze groep bestaande uit inmiddels 9 personen hebben wij nog kroegen bezocht, uiteten geweest en veel van de stad gezien. Iemand die in Toronto is geweest kan eigenlijk de Niagara watervallen niet overslaan. Zo dachten wij er dus ook over, we huurden een dikke Dodge Grand Caravan en begonnen onze roadtrip. Het is lastig uit te leggen wat je bij de ‘falls’ ziet. Het is prachtig, massaal, groots en je voelt je als mens weer even een klein nietig wezentje. De ferry bracht ons zelfs nog dichterbij. Het was bijna onmogelijk te communiceren en je werd drijfnat. Waardeloze onderneming dus? Nee, fantastisch! Tot slot waren in Toronto de Toronto Islands aan de beurt. Mooie eilanden waar we vlak voor de schemer aankwamen. Het gaf een prachtig uitzicht op de skyline van de stad en toen het donker werd, werd dit uitzicht alleen maar mooier. Het was alweer tijd om terug te gaan naar Ottawa waar de jongens op vrijdag avond zouden terug vliegen maar niet voordat wij het Canadese must-have hadden afgelegd: HOCKEY (ijshockey dus). De Ottawa Senators tegen de New Jersey Devils. Puur vermaak, een grote show, prachtig stadion en een bovenal geweldige wedstrijd! De avond en het bezoek werd afgesloten in de club.
Jongens echt bedankt dat jullie er waren! Ik heb net als jullie ENORM genoten!
Ik heb in dit verslag geprobeerd ervaringen te verwoorden die eigenlijk niet te verwoorden zijn, aangezien foto’s vaak meer zeggen dan woorden verwijs ik jullie door naar mijn Facebook pagina waar ik de foto’s publieke beschikbaar heb gesteld (account vereist): https://www.facebook.com/wessel.groot/media_set?set=a.503679549713564.1073741825.100002145714469&type=3
Dat was hem weer!
Liefs,

Wessel

  • 20 Oktober 2013 - 08:28

    Yvonne Laan:

    Super leuk geschreven Wessel, klinkt echt super. Iedereen moet Canada meegemaakt in zijn leven hoor ik zo. ;-) heel veel plezier nog en tot het volgende reis verslag.

    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wessel

Wessel in Canada

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 12025

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2016 - 31 Augustus 2017

Studie University for Peace

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

24 Augustus 2013 - 28 December 2013

Study exchange to the University of Ottawa

24 Augustus 2013 - 28 December 2013

Study exchange to the University of Ottawa

Landen bezocht: