What is Happening in Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wessel Groot - WaarBenJij.nu What is Happening in Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wessel Groot - WaarBenJij.nu

What is Happening in Ottawa

Door: Wessel Groot

Blijf op de hoogte en volg Wessel

03 September 2013 | Canada, Ottawa

Lieve,

Na een wat moeizame heen reis, ik bleef namelijk een dagje steken op Heatrow om reden van het missen van mijn vlucht, kwam ik dan eindelijk aan op het relatieve kleine vliegveld in Ottawa. Ik moet hier overigens bij vermelden dat het geriefelijke hotel in Londen geen straf was om in te verblijven. Een keurige rit en een interessant dialoog met mijn Bosnische taxichauffeur later, kwam ik dan veilig aan op 334 Saint Patrick Street, unit 2 te Ontario. Mijn huisbazin wachtte mij al op en na een leuke rondleiding in het huis (zo groot als de bovenverdieping thuis), werd meteen een rondleiding in de auto voorgesteld. Dit kon ik natuurlijk niet afslaan en zo begon het voortschrijdende proces van gewenning. Inmiddels één week en een lichte cultuurshok later, begin ik mij thuis te voelen. Je moet hierbij niet de waarde van het eindelijk hebben van WIFI onderschatten. Daarnaast is school eindelijk begonnen en ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit zoveel zin in heb gehad. De vakken die ik ga volgen zijn:

- Foundations of classic Socialism and liberalism.
- Principles of Public Administration
- Governance & the Non-Profit sector
- Politics and Globalization
- Introduction to the international relations and dynamics in Global politcs (jaja...)

BUT, there is more..

Ik heb inmiddels mijn 'domestic buddy' ontmoet, een graduate student in the economics. Hele toffe jongen, die mij bij onze eerste ontmoeting meteen mee nam naar zijn prachtige huis (in zijn auto, want ja dat kan allemaal in Canada als je 22 bent). Om lekker pizza te eten en daarna te kijken bij zijn softball wedstrijd. Het feit dat de wedstrijd verloren werd was voor de spelers des te meer een reden om lekker een biertje te doen (terwijl de lichtflitsen de hemel verlichtte, zonder maar een donder te horen of spatje te voelen) en mij uit te horen over Nederland.

Verder heb ik mij ingeschreven voor het school voetbal team. De Ottawa GEEGEES. Een typisch schoolteam principe en waarschijnlijk een grote schare fans. Erg goede sportfaciliteiten zijn er op de campus aan te treffen en daar maak ik natuurlijk gebruik van.

In het weekend lekker twee keer lokaal uiteten geweest met mijn 'roomies' (zwaardvis, 'beavertale' en andere Canadese specialiteiten smaakten erg lekker) met als doel de stad en de mensen te leren kennen. Hele vriendelijke, open, authentieke 'outgoing' mensen vind je in Canada. De mensen die oprecht geïnteresseerd in je zijn en vragen hoe het met je gaat... ('huh wat raar, wilt hij me echt niets aansmeren dan?', denk je, helaas).

Ik heb verder door de aanwezigheid van de lieve ouders van een huisgenootje, de kans gekregen om met de auto meer van de omgeving te zien. WOW, dat denk je...en het is gek genoeg precies zoals je het verwacht. Zo'n mooie natuur, zoveel bijzondere dieren (Oooo yeah, zelfs een slang van 50 cm schoot voor mijn voeten weg.. part of the deal ay!) Ik heb een prachtig meer mogen aanschouwen en de rust en stilte die ik in Nederland nog nooit heb gehoord (of dus juist niet gehoord heb) mogen ervaren.

Wat ik persoonlijk het meest 'awesome' vind, is het feit dat ik mij heb ingeschreven voor een weekend 'Whale Watching' weekend (walvissen kijken bij de kust van Quebec city, uiteraard gecombineerd met keihard stappen daar). Dit wordt een van de vele ervaringen om nooit meer te vergeten.

Morgen het eerste echte college dus dan zal ook ik het studentenleventje weer moeten oppakken.

Enough for now, ik ga nu uithangen met een andere exchange student!

Hopelijk gaat het goed met jullie allen en tot de volgende briefing!

See ya!

Wessel

• 03 September 2013 - 20:31

Ron:

Tof dat je het naar je zin hebt! Ben ook erg benieuwd naar alle foto's!

• 03 September 2013 - 22:06

Robin Zwart:

Klinkt allemaal fantastisch Wes! Veel plezier nog en succes met de studie;)

• 04 September 2013 - 00:12

Lisa:

Ja leuk allemaal maar nu wil ik toch echt skypen :p

• 04 September 2013 - 08:32

Veralien:

Hoi Wessel wat een leuk verslag ,goed om te lezen dat je het tot nu toe naar het zin hebt .
    Geniet van al je belevenissen en succes met de studie
    Dikke knuffel van de laantjes

• 04 September 2013 - 10:31

Chris En Lina:

Hoi Wessel, bedankt voor je mooie verhaal. Geniet nog lekker van alles, want voor je het weet ben je weer terug in Venhuizen! Veel succes met je studie. Groetjes Nick (uit Maleisie) Jesse Chris en Lina sjoerrr!

• 04 September 2013 - 17:35

Dieuwertje: